poniedziałek, 8 lipca 2013

Uporządkuj się w 7 dni: Dzień pierwszy-miejsce pracy i dokumenty.

Dziś rozpoczęłam projekt, który pomoże mi uporządkować najbliższą przestrzeń, dzięki czemu poczuję się lepiej i pozbędę zbędnych rzeczy.
Dzień pierwszy poświęciłam miejscu, przy którym spędzałam/spędzam najwięcej czasu czyli biurko, przy którym pracuję oraz dokumenty.

Dlaczego porządek w miejscu pracy jest taki ważny?
Po pierwsze:
1. Jest to miejsce, w którym powstają Twoje pomysły, projekty, zadania.
Po drugie:
2. Jest to miejsce, w którym musisz się odpowiednio skupić aby efektywnie pracować.
Po trzecie:
3. Porządek w miejscu pracy, przyczyni się do szybszej i efektywniejszej pracy. Zyskasz czas, który będziesz mogła/mógł poświęcić na odpoczynek lub inne ciekawe zajęcia. Należy jednak pamiętać, że jednorazowe zrobienie porządku nie wystarczy, musisz zadbać o to, aby utrzymywał się na długo. Najlepiej po prostu odkładać rzeczy na swoje miejsce ;) Proste?
Warto również zwrócić  uwagę na odpowiednie oświetlenie oraz wygodny fotel/krzesło. Nie zapominajcie o trosce dla oczu i kręgosłupa!

 Na początku pozbądź się roztoczy!

 Sprawdź czy nie masz za dużo niepotrzebnych długopisów i mazaków. Jak widać na zdjęciu rolę piórnika świetnie odgrywa doniczka, która plątała się po domu.

 Stary segregator również możesz wykorzystać, drobne zmiany sprawią, że będzie jak nowy!

Miej pod ręką rzeczy, których najczęściej używasz i które są dla Ciebie istotne podczas pracy.

 Tadam!

 A co My tu mamy..
Tymbark wie co mówi!

 Teczki, teczuszki.. Po co tyle, kiedy można prościej w jednej?

 Teczki, które są podzielone i mają rubryczki na opis są świetnym (i tanim) rozwiązaniem na segregację papierów. Dzięki takiemu rozwiązaniu zawsze znajdziesz to, czego potrzebujesz w szybki sposób.

..na jednym z dyplomów


 Masz stare zeszyty z pustymi kartkami i nie wiesz co z nimi zrobić? Wyrwij/wytnij czyste kartki, przedziurkuj i wykorzystaj do segregatora. Zyskasz dodatkowe miejsce na notatki nie tracąc pieniędzy na nowe zeszyty.



Aż chce się pracować!


Porządek i odpowiednia organizacja sprawią, że poczujesz się lepiej i odetchniesz z ulga. Dla mnie bałagan i zła organizacja są pewnego rodzaju bagażem, gdy uporządkuję wszystko bagaż znika, a ja czuję od razu dużo lepiej.  Mam lepsze samopoczucie, a to dopiero pierwszy dzień. Efekty pracy sprawiają, że chce mi się więcej i więcej! Czuję się lepiej we własnym domu/pokoju. Nastraja mnie to bardzo pozytywnie. To działa! Zyskałam wiele miejsca i pozbyłam się zbędnych rzeczy.
Satysfakcja gwarantowana!

Już jutro-przegląd szafy! Nie mogę się doczekać.

Pozdrawiam, 
Olga

1 komentarz:

  1. Bardzo lubię porządki w biurku i wszelkich papierach, choć to żmudne zajęcie, szczególnie jeśli rzadko robione. Ale warte zachodu, bo po takim odgruzowaniu energia w miejscu pracy znów zaczyna krążyć szybciej i mamy więcej pomysłów, a przede wszystkim większy zapał do działania.
    U mnie kubkiem na długopisy jest słoik o ciekawym kształcie i fakturze szkła, żeby wyglądał ładnie obwiązałam gwint tasiemką i zawiązałam kokardkę- sprawdza się świetnie i fajnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...