środa, 14 maja 2014

Co nam się opłaca?

 Dzisiejszy wpis będzie o troszkę innej opłacalności niż mogło się wydawać czytając temat. Nie chodzi o pieniądze i żadne inne gratyfikacje. Nie chodzi też o coś co możemy dostać w zamian za... Chodzi przede wszystkim o nasze podejście do życia. 



Pewnego słonecznego dnia podczas domowych porządków postanowiłam wymyć okna i zawiesić nowe firanki. Podczas gdy dynamicznie przecierałam okna nawinął się sąsiad. Młody mężczyzna. Grzecznie się przywitał mówiąc: opłaca ci się myć te okna? Rozejrzałam się po niebie - nie zapowiadało się na deszcz. Nie zastanawiając się długo odpowiedziałam: gdyby ludzie chcieli się zawsze zastanawiać nad tym co im się opłaca, a co nie, to nic by w życiu nie robili - sąsiedzie. Odpowiedział jedynie: masz rację. I wtedy narodził się pomysł tego wpisu. Co nam się opłaca? W gruncie rzeczy to nic.

Opłacalność, a raczej jej brak jest często główną przyczyną nie podejmowania decyzji życiowych, działań, inicjatyw i w ogóle czegokolwiek..

Po co myć okno jak i tak się zakurzy? Po co wstawać rano z łóżka skoro i tak wieczorem znów się położę? Po co wychodzić z domu? I tak do niego wrócę? Czy opłaca uczyć się języków obcych? Nie, bo i tak je zapomnę. Po co studiować jak i tak nie znajdę pracy? Po co ćwiczyć, do tej pory nie schudłam to i tak już mi się nie uda. Po co dbać o siebie, już się spodobałam, nie opłaca się. Szkoda czasu, lepiej pospać. 
Po co pomagać? Świata nie zbawię. Po co się badać? To nic nie da, nie opłaca się, teraz wszyscy chorują. I tak dalej i dalej, można wymieniać bez końca...

Wniosek?

Po co żyć, skoro i tak umrę?

Szkoda, że brak sensu nie każdego uczy sensu i radości życia. Może mój powyższy wniosek nie brzmi optymistycznie, ale gdyby tak przyjrzeć mu się bliżej okaże się bardzo optymistyczny. Jeśli czytasz ten tekst to oznacza, że dostałeś wspaniałą szansę, którą możesz wykorzystać jak tylko chcesz - to jest życie, które możesz przeżyć jak najlepiej.


Może to o to chodzi żeby w braku sensu odnaleźć sens? Może to ma sens? Na pewno ma to sens! Wszystko w życiu się opłaca jak bardzo to zależy tylko od Ciebie. Nawet gdy nie mamy z tego korzyści finansowych i zwłaszcza wtedy. Opłacalność jest przeważnie kojarzona z pieniędzmi, z czymś materialnym, a przecież nie tylko o to chodzi.

Dlaczego opłacało mi się myć, uznajmy to już symboliczne okno? Ponieważ to przez nie widzę piękny otaczający mnie świat, moją rzeczywistość. To przez nie do domu wpada świeże powietrze i promienie słońca. To piękne firanki i kwiaty w oknie sprawiają mi ogromną radość i spokój, a wtedy kawa od razu smakuje lepiej ;)

Moim zdaniem w życiu może nie opłacać się tylko jedna rzecz - marnowanie czasu! :) 
Za każdym razem gdy nasunie nam się w głowie myśl... hmmm chyba mi się to nie opłaca, zastanówmy się nad nawet najmniejszymi szczegółami, które przyniosą nam radość, której nie zastąpią żadne pieniądze. Dla przykładu: Dlaczego opłaca się wstać wcześniej z łóżka? Lista powodów jest bardzo długa, choćby dlatego, że nasz dzień będzie dłuższy, zdążymy spokojnie wyszykować się do szkoły, pracy. W końcu zjemy śniadanie... I tak dalej. 

Podsumowałabym znanym wszystkim powiedzeniem, diabeł tkwi w szczegółach, ale nie tym razem, bo to 

SZCZĘŚCIE TKWI W SZCZEGÓŁACH!

I teraz pytanie do Was, opłacało się czytać wpis?

Pozdrawiam, 
O.

Jeśli nie polubiłeś mnie jeszcze na facebooku to zachęcam. Codziennie dodaję tam ciekawe cytaty motywujące, będące myślą przewodnią każdego dnia tygodnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...