niedziela, 5 maja 2013

O co w ogóle chodzi z tym szczęściem?

Czy zastanawialiście się kiedyś czym dla Was jest szczęście? 
Albo inaczej. Gdybym teraz właśnie Ciebie zapytała co to jest szczęście? Co byś odpowiedział? Byłby to jeden wyraz czy może zdanie? Albo opowiadanie? Mam nadzieję, że większość z Was w tej chwili zastanawia się nad moim pytaniem. Warto znaleźć chwilę w ciągu zabieganego życia na to, żeby się zatrzymać, choćby na środku ulicy i uświadomić sobie kim jestem? co tu robię? jakie to ma dla mnie znaczenie? co jest ważne a co mniej? 

Mam nadzieję, że doszliście już do tego momentu w swoim życiu i zatrzymaliście się na moment uświadamiając to, co tak ważne. Szczęście przecież jest naczelną kategorią życia człowieka, jest dążeniem, które urasta do rangi jednych z najważniejszych. Wszyscy chcemy być szczęśliwi i zadowoleni, każdy każdemu życzy tylko szczęścia i każdy do tego dąży. Ale zaraz..do czego dąży? Czego życzy? No szczęścia, ktoś odpowie. Ale ja zapytam, a co to jest to szczęście? 
Szczęśliwi chcemy być wszyscy. Szczęście jest celem, do którego dążą ludzie przez całe swoje życie  
(często nie odnajdując go lub przechodząc obok, a to tylko dlatego że od początku nie wiedzieli do czego dążą). Czy nie warto więc się zastanowić, czym dla nas szczęście jest.... Bardzo często jest utożsamiane z pozytywnymi emocjami, chwilami przepełnionymi radością. Należy jednak podkreślić, że szczęście i radość to nie to samo. Popatrzcie, przecież gdy idziemy ulicą i mijamy obcą osobę, która się do nas uśmiecha, to sprawia nam to radość, a czy oznacza to, że jesteśmy szczęśliwi? Nie! W życiu może nas spotkać wiele radości, ale szczęście jest tylko jedno. Ważne, by każdy z nas potrafił sobie to uświadomić. Im wcześniej tym lepiej - szczęście nie jest i nigdy nie będzie celem samym w sobie, ale jest to sposób w jaki do tego celu dążymy. 
Uświadomienie sobie znaczenia szczęścia w  życiu nie jest proste i nie każdemu przychodzi ot tak. W moim przypadku kształtowało się i dojrzewało przez wiele lat bo prawie przez całe moje dotychczasowe życie. To przez to co mnie spotkało i spotyka czyli wszystkie dotychczasowe wydarzenia życiowe, pozwoliło mi zrozumieć wiele rzeczy. Wszystko to, co pakuję do plecaka życiowych doświadczeń, który nosze na plecach jak niewidzialną pelerynę sprawia, że jestem tym kim jestem. Dzięki temu zrozumiałam kim jestem, co tu robię, jakie to ma dla mnie znaczenie i co jest najważniejsze.
Dzisiejszy post ma na celu wywołanie u Was takich emocji, które pozwolą sięgnąć do Waszego wnętrza i na siłę " wytargać" najskrytsze marzenia, potrzeby, żądze życia. Nie bójcie się dążyć do celów nawet tych najbardziej wygórowanych. Im większa góra tym trudniej, im trudniej tym większe szczęście. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...